Projektek
2019-1-HU01-KA102-060416 kódszámú ERASMUS+ Szakképzési mobilitási projekt „Nemzetközi tapasztalatok a Baross diákjainak”
A külföldi (Portugália/Porto) gyakorlaton résztvevő 14 diák közül 12 fő Logisztikai és szállítmányozási ügyintéző szakos, 2 fő pedig Vállalkozási üzleti ügyintéző szakos volt.
A megfelelő munkahelyek kiválasztásával sikerült diákjaink képességeit, készségeit a Tanulmányi Szerződésben meghatározottaknak megfelelően fejleszteni.
Szakképzésünk minőségének emeléséhez maximálisan hozzájárult a projekt magvalósítása. Tanulóink az összefüggő szakmai gyakorlatukat egy teljesen más közegben végezhették, képessé váltak arra, hogy különbségeket és hasonlóságokat fogalmazzanak meg a hazai és a portugál cégeknél végzett gyakorlat között.
A megszerzett készségek nyilvántartásához európai eszközöket alkalmaztunk, úgymint az Europass Mobility és az ECVET rendszer.
A nyelvtanulási motiváció, az idegen nyelvi kommunikáció terén elért eredményeink meghaladták az előzetes várakozásainkat. A diákok egyöntetűen fejlődésről számoltak be és a kísérő tanári beszámolók alapján is megállapítható, hogy diákjaink sokkal magabiztosabbak, mernek megszólalni idegen nyelvi környezetben mind a felnőttekkel a munkahelyeken, mind társaikkal. A diákok mellet a kísérő tanárok és a projektben dolgozó munkatársak nyelvi kompetenciái is pozitív irányban fejlődtek. Diákjaink interkulturális érzékenységét is fejlesztette a mobilitási projekt. Egyrészt a diákok szállása nemzetközi tábor volt, ahol több európai ország fiataljai ismerkedhettek meg egymással a munka után, másrészt a munkahelyeken a portugál dolgozók mindennapjaiba is betekintést nyerhettek. A hétvégi egész napos kirándulások pedig Észak Portugália kulturális örökségébe engedtek bepillantást.
A projekt megvalósítása hozzájárult oktatóink szakmai megújulásához is, bár nem a tervezett mértékben. Eredetileg a két turnus és a monitoring látogatás megszervezésével több oktató mobilitása valósult volna meg. Úgy terveztük, hogy minden turnus alatt váltják egymást a kísérő tanárok azért, hogy minél többen tapasztalatot nyerjenek. A Covid-19 miatti változtatások ezt már nem tették lehetővé. Így a tapasztalatok átadása a két kiutazó kísérő tanárra hárul.
Céljaink között szerepelt, hogy javítsuk diákjaink munkavállalási esélyeit, valamint itthoni szakmai partnerekkel való kapcsolatainkban is a megújulás lehetőségét céloztuk meg. Mindkét cél megvalósítására illetve az eredmények értékelésére még időre van szükségünk, mert a mobilitás vége és a projekt vége között még nem telt el annyi idő, hogy mérni tudnánk az eredményt. A lemorzsolódás csökkentése iskolánkban fontos szempont. A szakmatanulás terén a motiváció erősítéséhez hozzájárult a projekt. A mobilitáson résztvevő diákok elkötelezettebbek lettek tanulás iránt és abban bízunk, hogy élményeik terjesztésével társaik és a fiatalabb korosztály számára is motiválóak lesznek.
Iskolánkban különösen hangsúlyos a környezettudatos szemlélet kialakítása. A mobilitási projekt megvalósításakor is arra törekedtünk, hogy diákjaink, és mindenki, aki a projekt megvalósításában részt vesz, a környezet védelmét szem előtt tartsa. Minimálisra csökkentettük a nyomtatott anyagok készítését és felhívtuk a diákok figyelmét, hogy a mobilitásuk alatt is törekedjenek a 0% szemét termelésére, valamint figyeljék meg a munkahelyeik intézkedéseit a hulladék kezelésével kapcsolatban.
GALÉRIA
Erasmus Portugália